Monday, April 7, 2008

ماليش نفس

ماليش نفس لأى حاجة

لا اتكلم فى السياسة ولا الادب و حتى قلة الادب

مش عاوزة اكتب

احتمال اغيب فترة......مش بسبب ضغوط لكن بسبب زهق

مليون موضوع معفرتين دماغى لكن مش عاوزة اكتب عنهم



لا عن الغلا ولا الاضراب ولا المحليات ولا القبض



على كفاية والاخوان ولا عن اخر كتاب قريته ولا عن فارس احلامى



وعندى صور كتير عاوزة احطها منها صور



مصوراها بنفسى بس برضه ماليش نفس


عن اشعار نادرة جدا جدا عاوزة اقلوكو عليها بس مليش نفس



عاوزة اشتم فى شوبير والحجاب والزمالك وعبد الناصر وماما واخواتى

بس ماليش نفس

عاوزة اسمع اغنية رومانسية جدا



وارقص تانجو واشرب سيجارة بس ماليش نفس



عاوزة العن سلسفين اهل احمد العريان عشان الاوبريت التجارى البحت


بتاع الضمير العربى اللى تاجر فيه بالآلآم الناس .....بس ماليش نفس


عاوزة اشتغل واصحى بدرى واقرا اكتر واتجوز واعاند واحارب بس ماليش نفس


عاوزة اشترى فستان عشان خطوبة بنت خالى بس ماليش نفس


عاوزة اعمل دايت وابطل أكل شوية......بس ماليش نفس


عاوزة اتفرج على برنامج عدل فى التليفزيون او


اتابع مسلسل او اسمع نجوم اف ام....بس ماليش نفس


عاوزة احط روج واروح اعمل باديكير بس ماليش نفس


عاوزة البس مذة او اكون مرحة او البس جلابية واسعة اوى....بس ماليش نفس


عاوزة اقول لا..........بس ماليش نفس


عاوزة اطلع فى مظاهرة او او اقتل مبارك اواقتلنى انا.....بس ماليش نفس


عاوزة اغنى او اعيط او اصلح ساعتى بس ماليش نفس


عاوزة اقطع مع كل صحابى او اتعرف على حد جديد بس ماليش نفس


عاوزة الاقينى او اعترف انى ضيعتنى بس ماليش نفس


عاوزة حتى اختم البوست واقول باى باى .......بس ماليش نفس

30 comments:

عمرو فكرى said...

ِاقرى البوست ده

AHMED SAMIR said...

ايه دة؟
دة انا تاني تعليق المرة دي
يالا معلش

AHMED SAMIR said...

سبحان الله
تخيلي اني كمان طلعت تالت تعليق
وهنا بقى العبقرية
انا يا اختي مااتجوزتش...هتبوظي سمعتي ليه؟
انا خطبت فقط
بصي يا ست الحاجة الزهقانة
مفيش ازهق مني...انا اله الزهق عند قدماء المصريين...بس انا مؤمن كويس قوي اني لو استسلمت للزهق يبقى هبقى ذكرى خلال شهور
يبقى لازم اخرج نفسي من الموود دة اني اعمل حاجات بحبها
وهو دة اللي لازم تعمليه
على فكرة:
هزعل قوي لو مارجعتيش تزوري مدونتي وتعلقي على موضوعاتي زي زمان
هفرح قوي لو استثنيتيني من الحظر اللي فرضاه على نفسك
تحياتي واحتراماتي

micheal said...

يا لهوي كل ده جواكي يا بتاع
نصيحه متابعيش ماتشات الزمالك و مش حقولك إبقي أهلاويه زي أخوكي ميكو
:)
حاولي بجد تشغلي نفسك بأي حاجه لان لو قعدنا نفكر في كل حاجه حنطق
تحياتي

إبـراهيم ... said...

تخيلي يا بتاع
.
.
وأنا كمااااااااااان
وأنا كمان قووووي

mostafa rayan said...

انا معاكي ان كل حاجة بقت خنيقةوتزهق
لكن ايه علاقةدة بأنك تشتمي الحجاب
متهيألي ان دي سقطة قلم منك
اظنك عارفةان الحجاب فرض ولاينبغي ان نشتم مافرضه الله
فاستفغري ربك

عمرو فكرى said...
This comment has been removed by the author.
عمرو فكرى said...

ياااااااااااااااااه
يا دين النبى !!

مش هاتصدقينى لو قلتلك انى بقالى 5 ساعات باقرا كل التدوينات اللى اتكتبت فى مدونتك والردود عليها ولسة مخلص حالا !!!!

كنت بادور فى الاول على اسمك او سنك فى اى تدوينة وفى الاخر اكتشفت انك حاطة سنك فى الملف :D
انا فعلا كنت متوقع انك 22 سنة تقريبا على اساس انك كنتى بتقولى عندك امتحانات فى مايو 2007 يعنى وبكالوريا

لقيتى اغنية على الحجار وعزة كمال ولا لسة؟ :D
واشتغلتى فى السلك الدبلوماسى ولا لسة؟
واتعملك البوست بتاع جيفارا اللى كنتى عاوزاه؟
ضحكت كتير على بوستات التايمر بتاع عمو جمال والبوست بتاع الصور ولا البوست الانجليزى ولا حواراتك اللذيذة مع ساسو :P
وزعلت على فارس الله يرحمه وشحكت على مغامراتك فى المصيف :D
حلو التعبير ده .. مصيف هولوكوستى :D

ماشى يا ست (م) فتك بعافية

ibn nasser - ابن ناصر said...

هههههههههه
بصي يا ستي انا هعملك كل حاجه بس متشتميش لا في الزعيم عبدالناصر والشامخ نادي الزمالك ولا في الفرض الحجاب
ههههههههههه ملكيش دعوة بيهم
هاااااا

Anonymous said...

تشتمي في الحجاب ليه بس يا كوكو
لا بلاش كدا
عارفه ان الملل بيعمل اكتر من كدا
مش تقعدي تفكري اشغلي نفسك بحاجة وبجد هتبقي زي الفل
يلا سلام يا قمراية
ومش تشتمي فرض ربنا تاني

مايا

Anonymous said...

فكك من نفسك
انتي زهقانه
مش زهقانه
دايسك قطر( قطار يعني) هه
ملكيش دعوه بالحجاب
او بالمعني الاصح باي حاجه فرضها ربنا
انتي بقي مش مقتنعه بيه
او مقتنعه
دي حاجه بينك وبين ربنا مش هانتتدخل فيها
المهم انك تتربي كده وتعقلي وتعرفي انتي بتتكلمي عن ايه
وبلاش اسلوبك ده علشان اتحفظ خلاص
علي طول واهمه نفسك انتي اللي بتفهمي كل حاجه والناس دي متخلفه
وعلاي طول ماشيه ضد التاير
او بمعني اصح خالف تعرف
كفاية بقي وبصي في مراية حياتك يمكن تلاقي جوه نفسك حاجه حلوه تتحب
يارب ماكونش زعلتك
ولو زعلتك
عادي يعني مش فاقه كتير
شكراااااااا

HaSaKaTkO said...

انا اللي قبلي
اصبروا عليا
انا فاضيلكوا بقي

عمرو فكرى said...

انتى فين يا بتاع؟

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

عاوزة الاقينى او اعترف انى ضيعتنى بس ماليش نفس
---------------------------------

هى حالة تمر بنا جميعا...

تترك اثار فينا وننتصر...لابد فى النهاية ان ننتصر

البتاع said...

Amr Fekry


قريته ياعمرو ومن اول ماطلبت بس كان من موبايل فمعرفش ارد

توارد نفسى غريب

......................................



A.SAMIR


ههههههههههههه من السهل الحصول على المركز الاول لكن من الصعب المحافظة عليه

....................................



A.SAMIR


اولا مبروك الخطوبة ولو انها اكيد اكيد متأخرة

ثانيا حلوة اوى اله الزهق عند القدماء المصريين دى

بس انا كنت واخدة اللقب ده 2005\2006

هما عملو مسابقة تانى؟؟؟

اخص عليهم من ورايا؟؟؟

والله يالسمورة انا بحاول اقول ان بكرة احسن بس شكله بكرة مش ناوى ييجى

يالا مش مهم
انت اخبارك ايه؟؟؟
واخبار الواد محمد سمير ايه؟؟؟
قوله انى زعلانة منه جدا

البتاع said...

micheal


ماكمايكو حبيبى

والله يابنى ليك وحشات كتير مش واحشة واحدة

انا بطلت ابقى زملكاوية بس بينى وبينك مقدرش اكون اهلاوية

عندى اعيش بلا هوية ارحم من الخيانة العظمى

وكله ماااااااااااااشى على رأى نادية الجندى :)

....................................



إبـراهيم ... معـايــا


وانت كمان قوى ايه بس؟؟؟
ده البطر وحش ياهيما

ده انت لسة موقع كتاب والحياة السطة معاك
طب استنى كام شهر وقولها لكن دلوقتى بطر والله بطر ياجدعان

.....................................


mostafarayan

منورنى يامصطفى واظن انك اول مرة تنورنى

بص ياسيدى الحجاب انا ليا قصص معاه بس خلاصتها انى مش مقتنعة بيه
مش عاوزاك تكرهنى

بس كله واحد وله قناعاته الشخصية حتى فى الدين على فكرة
وانا مبفرضش رأيى ده على حد زى ماانا مش عاوزة حد يفرض رأيه عليا

واظن كده الحياة حتبقى الطف كتير

على الاقل حياتى :)

بس منورنى بجد بجد
واوعى تكون تقرب لاحمد العريان حزعل منك جدا :)

البتاع said...

Amr Fekry


يخرب بيتك يا عمرو

يخرب بيتك يا عمرو

يخرب بيتك يا عمرو

بجد لا املك سوى هذه الجملة

ده يابنى معرفش عن مدونتى الشخصية كل ده!!!!!!!! انت ذاكرتها امتى؟؟؟

نص اللى انت قلته انا مش فاكراه تماما

بس فاكرة اغنية على الحجار وعزة كمال لانى لسة حموووووت عليها ومحدش نصفنى :(

مش عارفة اقولك ايه؟؟

يعجز لسانى عن الوصف

تعالى كل دقيقة مش كل يوم

وتجى ليه؟؟؟
خليك هنا متمشيش اصلا :)


......................................


ibn nasser - ابن ناصر


عارف يلا؟؟

لو كان الكلام ده جالى من اى حد غيرك انت؟؟
كنت تكبدت عناء الرد

لكن ده انت حافظنى يلا

بص بقى حشتم فى بد النصر ( بس مش قدامك طبعا) وحشتم فى الحجاب والزمالك جرررررر

......................................



Anonymous

واللى عرفنا فى الاخر ان اسمها مايا

ازيك يامايا الاول؟؟؟

اقرى ردى على مصطفى

وممكن اعيدلك تانى ياستى

انا مش مقتنعة بيه
وده مش كلامى فيه شيوخ كبار ألفو كتب تنض وجود الحجاب كفرض

وايات سورة النور عندهم ليها تفسيرات تانية

ممكن تقولى ياستى انى كلبشت فى الناس دى وخدتهم حجه عشان ارائهم متامشية مع تفكيرى

وحتى لو فرض

انا ضد كونه شكل اجتماعى لا يدل عن دين

كام مليون بنت محجبة حاليكى ومبيصلوش؟؟؟

بصى فى الارياف

حتلاقى كلهم بسين محترم جدا وميعرفوش حدود ربنا الاساسية

بصى ياموما الموضوع كبير ولو اتفتحت فيه حاخد كتير

ممكن ابقى اكتب بوست عنه قريب
بس اروق كده

ونورينى دايما

تحياتى ياقمر

البتاع said...

Anonymous

او

HaSaKaTkO

تأكد مليون المية ياعزيزى انك لاتستحق الثوانى التى انقر فيها لوحة المفاتيح كى ارد عليك

انت لاتستحق مجرد قراءة تعليقك

انت اتفه من ذلك واحقر

بس صدقنى مش عارفة ليه قلت ارد

يمكن عشان عارفة انك ولا حاجة؟؟؟

ممكن طبعا

بس خلاصة كلامى انا اكتب اللى انا عاوزاه وبالطريقة اللى تعجبنى
المدونة اساسا معموله ليا انا
عملاها عشان تعجبنى مش عشان تعجبك

لو معجبتكش؟؟؟
اخبط دماغك فى الحيط ده حل طبعا او متخشش عليها تانى
اشتم الحجاب اشتمك انت اشتم اللى انا عاوزة اشتمه طالما فى نطاق مدونتى انا حرة

حتى لو قليت أدبى طالما مخدتش قله أدبى وجيت عندك مدونتك يبقى تخرس خالص
ماشى ياكتكوت؟؟؟؟

والف مبروك دخولك عالم التدوين يابطة

........................................


Amr Fekry

انا عما ياعمور

معلش دمى اتحرق اخر 3 ثوانى

مش ملاحظ انك بقيت كتير كتير؟؟
كده انت بتحرجنى لانى مش حعرف ابقى كده على مدونتك متواجدة بهذه الكثافة بس انت مقدر صح؟؟؟

قول انك مقدر :)

........................................


.:.-=- ELGaZaLy-=-.:.


يااااراااجل

انت فين ياغزالى؟؟؟؟
والله زعلانة منك

اخباررك ايه؟؟؟
ادعيلى انتصر والنبى يااخويا

احسن انا مطروحة ارضا بالثلث يعنى

تعالى اكتر من كده لو تتكرم يعنى

تحياتى

عمرو فكرى said...

لا انا مقدر :D

على فكرة انا اقتبست كام كلمة انتى كنتى قايلاهم قبل كدة لانهم دخلوا دماغى بغباء

-------


نصيحة لكل مصرى
لو تطولو........امشو جوة الحيط
اصل جنبه مبقتش امان فى العهد المبارك بتاعنا
وفى كل الظروف
" إبتسم أنت فى أرض الوطن

-----------
لا يااختى انا مدونتى مش نظيفة
ولا وسخة
مدونتى حرة
قول اللى فى قلبك
بس من غير تجريح

ده مبدأى فى التدوين

http://elbeta3.blogspot.com/2007/05/blog-post_28.html

----------


على فكرة فى حوار لى مع خطيبتى قلتلها انى لو كنت بنت كانت شخصيتى هاتبقى اقرب لواحدة من اتنين .. انتى من الاتنين دول :D

HaSaKaTkO said...

يابنتي
انا في عالم التدوين ده من قبل ما يعلموكي الكتابه اساسا
شكرا علي تلقيبي بالكتوت
بجد
هاتزهقي جدا مني
اصلي بحب ادخل اشوف العالم الاخر ( اللي زييك ) اللي مفكرين نفسهم حاجه دوو عاملين ايه

البتاع said...

Amr Fekry

!!!!!! ياخراشتى

يابنى انت احرجتنى ملة
ميرسى بجد ياعمور

انت مذاكرتها اكتر منى والله

وطبعا بلاشك شرف ليا انى اكون احدى البنتين اللى كنت تتمنى تكونهم لو كنت بنت

بس نوع من الرزالة اسم الله على مقامك

مين هيا البنت التانية؟؟؟
قول قول متخافش محدش سامعنا :)


................................



HaSaKaTkO


يابابا انا لامفكرة نفسى حاجة ولا نيلة

ولا عمرى مشيت فى مظاهرة ولا ادعيت انى مشيت فى مظاهرة

انا بس بحب اكتب ليا بس جت معايا ان فيه ناس حبونى وحبيتهم من خلال المدونة وبقو صحابى بجد رغم اهم ميعرفوش حتى اسمى!!!! وهما دول اللى صبرو على غيابى اكتر من 6 شهور

ورجعت وانا فاقدة الامل انى الاقى حد واتفاجئت جدا لما لقيت كتير
هما دول اللى لما بقرا كتاب جديد او هما يقرو كتاب جديد بنرشحو لبعض

انا طول عمرى ضد فكرة ان المدونات حتعمل تغيير على فكرة

لان ببساطة عبارة عن ناس فاهمة وموجوعة للبلد بيكلمو بعضهم بس

محدش فيهم جرب يكلم الناس برة

معرفش انا حكيت ده ليه او رديت عليك اصلا ليه

على فكرة انت ممكن تكون حد من صحابى يخش يكتب كومننت على بوست انه هايل وفظيع ومحصلش
وبالبلوج ده تخش تنقد

بس عموما بجد ياكتكوت برضه اريحلك انى متخشش عندى تانى

انا معنديش عالم اخر لعلمك

ودليل ده انى ممسحتش ولا كومننت من كومننتاتك الثقيلة

غمض عينيك said...

وانا كمان
ومش عارف ليه

ياسر خاطر said...

جربي ترسمي

HaSaKaTkO said...

s

HaSaKaTkO said...

انا متاكد انك مش هاتمسحي الكومنات بتاعتي
وحتي لو مسحتيها
وبعدين دي انظف بكتير من اللي انت بتكتبيه
انا لا شتمت ولا ابحت ولا اي حاجه
هيه ايه علاقت البلد بان فرويد ده يطلع ايه في الاخر
يا حلويين يلي بتهمكوا البلد
اي كلام هه

HaSaKaTkO said...

s

HaSaKaTkO said...

s

البتاع said...

غمض عينيك


ليه بس ياسمورة؟؟؟

لالالا بعد الشر عنك ياعم متقولش كده

اهدى انت كده وفكر فيا كتير حتلاقى نفسك بقيت زى الفل
ماتنساش الاغنية اللى وعدتنى بيها

واللا نسييييت؟؟؟

.................................



ياسر خاطر


والله ياياسر كان بودى.... بس انا رسمى نسخة طبق الاصل من رسم بنت اختك


تفتكر ينفع؟؟ هيهيهيهيههي


منورنى ياباشا

................................



HaSaKaTkO


تانى بقول

دى مدونتى وانا حرة فيها واللى مش عاجبة الباب يفوت ديناصور


اوكى؟؟؟


ده غير انى مكتبتش ولا لمحت انها مدونة سياسية فقط

دى مااحس انا به الان

يعنى انا مقلتش ان فيه علاقة بين فرويد

والبلد خالص مقلتش يعنى

ثم فين الاباحة دى؟؟؟

الاباحة دى يااستاذ اللى انت بتعمله من تطفل على مكان انت غير مرغوب فيك فيه

ثم انى مقبحتش ولا افتكر انى شتمت حد مهما كنت بكرهه او هو فاسد

مشتمتش ابدا

بس مش مانعاه عن نفسى

انت عارف ياحساحيسو؟؟؟
بعد ما انت ( علقت)عندى انا حطيت بانر بتاع مدونة تقبل البذاءات

انا مكنتش عاوزة احطه بس انت اضطرتنى احطه

وانت عغارف انى مش حمسح كوممنتاتك لان ببساطة مفيش على راسى بطحة احسس عليها

فواضح ان انت عارف كده عنى انت كمان ;)

سلام يابرنس وياريت متنورنيش تانى ياكتكوت

اوكى؟؟

GonDr said...

وانا عاوز اقرا البوست دة بس مليش نفس

GonDr said...

وانا عاوز اقرا البوست دة بس مليش نفس