Monday, May 7, 2007

رجابيات

********
أنا الموقع أدناه أنتمى إلى أمة أمجاد ياعرب أمجاد

وأرغب فى أقدم استقالتى من هذه العروبة

لأسباب صحية ومرفق الشهادات الطبية عن الاصابة

بضغط الدم والاكتئاب واللطم اللارادى

.....................
********
اقترح البعض تغيير اسم الجامعة العربية إلى "بيت

العرب " لانه اسم يوحى بالارتباط الاسرى والعزوة

إقترح آخرون تعديل الاسم الى

" بيت الإخوة العرب "

وهو اقتراح طيب


لكنه يحتاج إلى تعديل بسيط ليصبح


" بيت الاخوة كارمازوف"




من ارشيف نص كلمة للعظيم

" أحمد رجب"

17 comments:

قصاقيص said...

هرغي اهوه
ويارب اكون اول حد يرغي
:::::::::::::::::::
طبعا بموت في احمد رجب واي حرف يكتبه
:::::::::::::::::
ميرسي ع البوست

قصاقيص said...

هييييييييييه
انا اول حد يرغي

قصاقيص said...

أول مرة اتشرف بجد وادخل مدونتك
جميلة ومتنوعه ولذيذة فعلا
تحياتي
وميرسي علي الصورة دي لجيفارا .....اصلي بحبه اوي وغاوية اجمع ليه صور نادرة
سلام
ومتأسفه ع الرغي الكتير ده

bastokka طهقانة said...

ههههههههه
عنده حق
الضغط و السكر خلانا كلنا نقدم استقالتنا

مع اللطم

اوروفوار

البتاع said...

انا اللى سعيدة ان اول كوممنتات على البوست جاتلى من بنات

ايوة كده يابنات لازم نكون موجودين فى كل حتة وخصوصا اللى بتتكلم فى السياسة ونكون السباقين فى دخول المعتقلات
ههههههههههه
...........

قصاصيص

انا سعيدة جدا برغيك وتعالى ارغى كل يوم ياستى

وانا من وقت للتانى حعمل بوست من ارشيف احمد رجب بإسم رجابيات
عشان عيونك بس :-)
وصورة جيفارا ماتغلاش عليكى
وعلى فكرة دى بنته
ودى من المرات القليلة اللى شافته فيها فى حياتها

.........

طهقانة

ده اقل واجب نقدمه بعد اللى عملوه فينا
احنا اللى منحوسين انا طلعنا عرب :-(

نورتينى ياطهقانة
وابقى تعالى اطقهى عندنا دايما :-)

t3ban said...

محنا نتفق علي حاجة
يا مش حنسبها
يا نسبها
و كدة كدة وراقنا جاهز في الحالتين
ميتهيأليش أن في حد معندوش شهادات نفسية وعصبية اليومين دول

عبسميع said...

البوست طبعًا مش محتاج كلام
أحمد رجب مشكلة طبعًا
علي فكرة مدونتك حلوة ربنا يعينك علي التدوين
طحياطي
محمد

البتاع said...

تعبان

ورقنا جاهز بمعاملة الاطفال اه
بس مش ورق السفر
!!!!!!!
انهى دولة اللى تقبلنا بعاهاتنا دى بس؟
ثم انت عاوز تخرج منها تقوم جايباك من قفاك تانى فى قضية تخابر؟؟
احنا نولع فيها خااااااالص

ونبنيها على نضافة

..............

الديليكون

مرحبا بك فى مملكتى
اصدى مدونتى
منورنا ياعم
وزى ماقلت لمحبى احمد رجب حهريكو منه من وقت لاخر
وميرسى كتير لذوقك

وطحياطى انا قمان
:-)

إبـراهيم ... said...

إزيك يا بتاااااعـ ـ ـة ... لا مؤاخذة يعني ، أنا جااااي أجولك إني متنقل آآه ، وبفك أواصر الصداكـة ...
.....
لا تعليق طبعًا ع الرجبيـات ...


لأنها عادي جدًا :)


سلام

AHMED SAMIR said...

بكل امانة والله العظيم
اقر واعترف ان انا واحد من صغري مش مقتنع بفكرة العرب دي على الاطلاق
ناس مفيش حاجة بتجمعهم
شوية افارقة على شوية اسيويين شوية
اغنياء على اغلبية فقراء
ناس بدو على ناس فراعنة على ناس افارقة
والله العظيم
فكرة فاشلة جدا....ياريت يلغوها بقى
تحياتي واحتراماتي

إبـراهيم ... said...

مش القصد يا (بتاعة) ، وبعدين كنتي رديتي عندك بدل ما تردي عندي ، بس الرجبيات عادية لأنها بقت قديييييييمة حبتين !! ، تعرفي لو انتي اللي كاتباها كان يمكن الموضوع اختلف
.
.
.
وبعدين اختلاف الرأي لا يفسد للود قضية ، لست أرى أحمد رجب ( هنا تحديدًا ) عظيمًا ، ربما له أشياء كثيييرة أبرع من هذه
...
سلاام تاني :)

البتاع said...

A.SAMIR

عندك حق والله
وياريت بيحبو بعض
!!!!!!!
ده كل واحد نفسه يعلق التانى من رجليه ويورى العالم اد ايه هو حيوان وبعدين يقتله وياخد فلوسه
وعلى رأى العظيم نزار
" متى يعلنون وفاة العرب؟"

منورنى دايما ياسمورة
...............

إبـراهيم ... معـايــا

ياعم هيما
طبعا طبعا الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية
بس انا دول عجبونى من حاجات كتير له
لسبب
لانهم امبارح شغال
بكرة شغال
النهاردة شغال
مش بتاعت فترة معينة....احمد رجب له حاجات بتاعت يومها وبعد كده تبقى قديمة وبايخة
ده قصدى
بالنسبة لكلامى انا
اكيد حعرض حاجة من شخابيطى قريب

وبعدين ارد هنا ارد عندك ...فى بيتها واللا ايه يامعلم؟ :-)

Unknown said...

أحمد رجب من جديد!
معظم كلمات أحمد رجب في نص كلمة.. والتي قالها من سنين وسنين، مازالت تصلح الآن..
ليس فقط لأنه سابق لعصره أو أنه صاحب رؤية ثاقبة إلى آخر هذا الكلام الكبير..
لكن لأننا - نحن العرب - لا نتحرك.. حالنا هو هو.. وسيظل هو ..
تحف!

Anonymous said...

احم احم
ياللى هنا
هوا مفيش حد ولا اية
ان اول مرة اجى علشان ارغى
لكن انا كنت باجى قبل كدة ابص وامشى

طبعا لاسباب خارجة عن ارداتى

مين بتاعة ازيك
عاملة اية

اية المدونة الجامدة دى

وكمان كل دى ردود

انا هابدأ انق بقى

يلا ماعلينا
بلد بتاعت شهادات صحيح

بس قوليلى هوا مين احمد رجب دة
اللى كلكم عمالين تقولوا عليه

وبعدين كفاية سياسة بقى
انا لو اتعورت هانزل سياسة

عايزين حبة حب
غرام وانتقام
اى حاجة

بس بجد المدونة روعة

ابقى عدى كدة
عامل موضوع ممكن يعجبك

يلا مش عايزة حاجة
سلااااااااااام

Unknown said...

على فكرة يا بتاعة..
أنا الفوتوشوبر اللي فوق ده؟؟ كنت داخل بمي تلني وناسي.. عادي.. بتحصل!

Amany Y. El-Saeed said...

على فكرة إنتي دمك زي السكر...بالنسبه للسبق في دخول المعتقلات...فأنا ممكن أوصلكواو أروح أنا عشان عندي معاد الساعه سته و نص

البتاع said...

Davinci او photoshopper

بالنسبة لكلام احمد رجب طبعا طبعا ده قمة العبقرية
وده اللى مصبرنى على رحيل
عمالقة تانيين زى جاهين

ويافندم تدخل بإميل فوتوشوبر او دافنشى او اى حد تانى ياباشا انت تنور اى وقت
يالهوى يالهوى
ده انا افرشلك المدونة رمل
ونلغوص النت كله :-)

.............

فــــــــارس

نعم؟؟؟
عاوز ايه؟؟
احمد رجب مين؟

ده ياسيدى اقدم بياع ترمس فى شارعنا كله
بجد ترمسه جااااامد
ووعد لو جاى يوم الاحد الكلية حجيبلك معايا منه

ثم يعنى يافروس من امتى مواضيعك بتعجبنى؟؟
ياااى
هههههههههههه
ثم انا اصلا كل يوم فى مدونتك فمتمثلش :-)

منورنى يامعلم
...............

أمـــاني

منورانى يامونى
وبعدين وراكى معاد ايه؟؟
هو دخل ال....حمام زى خروجه؟؟
لا طبعا
الغى مواعيدك كلها
عاملين نزوة ثقافيه فى المعتقل كلنا ولازم تحضرى :-)

نورتينى
تحياتى