Tuesday, June 12, 2007

حتــــــــــــــــــوحشونىىىىىىىىى

طالعة مصيف

آه طالعة مصيف

بس بينى وبينكو مش عاوزة أروح

لأنى رايحة مع العيلة

وده معناه انى راحة منفى

محدش حيعاكسنى :-(

ولا حعاكس حد :-)

ولا حخرج

بروح أتبضن من الاخر وأرجع

إلهى ينزنق عدوينكو زنقتى

أيام يـــــــــــــــــــــــــــــــــارب تعدى بسرعة جدا

لانى حطق

الصديق العزيز إبراهيم معايا رشح لى شوية كتب

بقوله من مزنقى ده حاضر حاخدهم اقراهم ويارب

يهونو ايام الغربة عليا

حتوحشونى كتيييييييييير كتير

مش حتأخر اسبوع ان شاء الله وحرجع

بس طبعا لكل اللى انا مدمنة مدوناتهم ولكل اللى

بيستظرفو مدونتى

والله نفسى اخدكو كلكو معايا
اهئ اهئ :-(

عموما

كنوع من التذكار لحد مااجى

ححطلكو اغنية جمييييييييلة اوى لمطرب رقيييييييييق اوى

هو المطرب شربـــــــــــل روحــــــــــــــــانا

سبتلكو لينك يعرفكو عليه لكل اللى اول مرة يسمعو شربل

وسبت الكليب ده

يـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارب يعجبكو

عن اللبنانين اللى فى السجون الاسرئيلية او السورية

رسالة متبادلة من سجين وأمه فى عيد الأم

كليب مؤثر على الاقل بالنسبة لى

واللى يحب اغانى اكتر له يقولى بس وانا ارفعهاله
:-)


هو كانت الصديقة عايشة وخلاص حاطة له أغنية فى مدونتها

هى شالتها دلوقتى بس للى فاكرها

كان اسمها لشو التغيير

ايه الرغى ده؟؟؟؟؟

طبعا محدش يستنى انى أرد على التعليقات

بس وعد حرد على واحد واحد لما أرجع :-(


يالا بقى اتفرجو وادعولى ارجع بسرعة..........واكون بكامل اعضائى

مفيش حاجة تتفقع منى هناك :-)

بااااااااااااااى









35 comments:

SaSo said...

ههههههههههههههههههههههه
ايه يابنتى اللى انتى عملاه ده قطعتى البى والله,هو انتى رايحه جوانتنامو
وبعدين ايه التذكارت اللى من ايام الحرب العالميه التانيه دى
انا عندى فرده شراب قديمه ليكى ممكن نعرضها بردو,او بصو اللى عايز يطلع عليها ياجماعه يبقى يقولى وانا اجيبهاله لحد عنده
بقولك صحيح موش عايزه تكتبى وصيتك بالمره؟
هتوحشينى والنعمه اوىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
موش لو كنت جيت معاكى كانت الدنيا بقت ميت فل
روحىىىىىىىىىىىىىىى
وتعالى بسرعه
واحنا موش هنعمل شقاوه وانت موش هنا
هتوحشينى,خلاص هعيشلك ف الدور الحنين الجارف اللى انت عماله واعيط

Anonymous said...

وانتي والله هتوحيشينا كمان

مع السلامة

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

ههههههههههههههههه


تروحى وترجع بالسلامة مصيف سعيد ان شاء الله

Masry said...

منا اصلي ناقص ... تقطيع قلب و فراق علي الصبح .. و ايه مظبطة الجو تمام فيروز علي يميني و شربل علي شمالي و خصوصا اني عندي الاغنية اللي كانت حطاها ساسو و لما بصيت في النص لقيت المساجين .. الدمعة هتفر من عيني و كل دة علشان حضرتك طالعة مصيف
يالوي .. دة انا اموت و اطلع مصيف مع ابويا و امي .. دنيا مش عارف بتعمل معانا كدة ليه - لزوم جو الكأبة اللي رسمتيه دة بقي - هتوحشينا و الله و هنفضل نزور صخرة الملتقي كل يوم لحد ما سعادتك ترجعي و هضم صوتي لصوت ساسو و اقول مش لو كنت انا و ساسو جينا معاكي كانت بقت الدنيا 2 مليار فل مش 100 بس
يلا بقي .. الايام الجاية كتير

Rushdy Kamel said...

طيب يا ستي مادام انتي هاتشوفي الرد بعد ماترجعي فابقولك حمدالله ع السلامة
وأكيد المصيف ماكنش بالسوء لدرجة الحزن اللي انتي عيشتينا فيه و اهو تغيير , التغيير مفيد برضه
ياللا اسيبك بقى علشان تلحقي تشوفي البلوجات حصل فيها ايه في اسبوع

لك تحياتي

The Alien said...

أنا نفسي أصيف
إن شالله أطلع مصيف مع الحاج الكبير
أهو أشوف بحر وسما والسلام

لشو التغيير ... دي بتاعت زياد !

تروحي وتتبسطي وترجعي بكامل أعضاءك بالسلامة
تحياتي

قاسم أفندي said...

يالا احسن برضه
عشان ناخد اجازة منك ومن لماضتك
:))
بس هتوحشيني برضه

حدوته مصرية said...

تروحى و ترجعى بالسلامة و يا ستى مع اهلك ولا غيره او مصيف و تغيير جو و خلاص كويس برضه يعنى

و متخافيش على التدوين ده اسبوع يعنى مش هيفرق كتير

تحياتى يا جميل

micheal said...

لالالالالالالاالالالأ
عاااااااااااااااااا
ده أنا ادمنت المدونه بتاعتك و بقيت بخش كل يوم أشوف الجديد
مليش دعوه
عاوزين بوست من المصيف
اجازه سعبيده علي العموم و باذن الله المره الجايه تكون مع أصحابك
تحياتي لكي

سكوت هنصوت said...

كل ده عشان طالعة مصيف...امال لو رايحة المعتقل كنت عملتي فينا ايه
وبعدين ايه حكاية البيض الي مالي المدونات ده....يا جدعان شكلكوا وحش..دي شتايم رجالي..يعني واضح انك مالكيش في الشتايم يا بتاع..عموما يا قمر..مستنيين صورك و بوستاتك الجامدة..اوعى تتأخري زي كل مرة..ترجعي بالسلامة انشاء الله

ibn nasser - ابن ناصر said...

اهووووو اعتراف .. ان البنات بتعاكس الولاد عشان نقعد نقوول تحرش واهما اللي اساسا بيعملو كده
:)

تحياتي

AHMED SAMIR said...

لما تصيفوا في النص الاول من شهر 6 اومال في شهر 7 وشهر 8 هتعملوا ايه؟
وبعدين في حد رايح مصيف يقول كدة؟
لا حول ولا قوة الا بالله

vetrinary said...

من الواضح انك ملكيش فى المخدرات خالص
عاوز اقلك ان العرانيس دى مصطلح يطلق فقط على ورق نبات البانجو
اما الحشيش
فبيقولو جوينت

تروحى وتييجى بالسلامه

•«ρяoιd»•™ said...

تروحي و تنبسطي و ترجعي بألف سلامه

تحياتي

AHMED SAMIR said...

جناب فخامة معاليكي ليكي تاج عندي
ارجو الاجابة عليه فور العودة من المصيف
ملحوظة:
جتنا نيلة في حظنا الهباب

-_- said...

و انتى كمان والله

ابقى صيفلنا معاكي

عبسميع said...

_010asلا حول ولا قوة إلا بالله
صعبتي عليا وقطعتي قلبي
ربنا يكون في عونكط ويصبرك يا اختشي
هو سؤال انتِ رايحة تصيفي في أسوان بالظبط ولا ايه
أصل أكيد مش رايحة مصيف من بتاعنا اللي هوا فيه بحر وهوا وبني أدمين يعني

يالا تروحي وترجعي بسرعة وبالسلامة كمان

تحياتي
محمد

غمض عينيك said...

مصيف ايه دا اللي في شهر 6 لسه بدري
وبعدين طالما كده مش كنت قلتيلي كنت جيت معاكي بدل المأساة اللي انتي ففيها ديه
يلاا حصل خير وهتوشينا اوي
مستانينيك بكامل اعضاءك
تحياتي

محمد سمير

Unknown said...

يعني بتغزي العين مثلا؟
مش عايزانا نقر عليكي وانتي في المصيف؟
أروووووبة كعهدي بكِ يا بتوعة!
قال رايحة منفى قال !
يا شيخة روووحي!
لا والعالم الطيبين دول صدقوكي وما قروش عليكي.. بس على مين!
أنا هقوم بالواجب!
هههههههه
قولي لي بقى؟
المصيف فين؟
الغردقة ولا شرم ولا مارينا؟

صاحب البوابــة said...

تروحي وترجعي بالسلامة إن شاء الله

سننتظرك فلا تغيبي

تحياتي

صاحب البوابــة said...

تروحي وترجعي بالسلامة إن شاء الله

سننتظرك فلا تغيبي

تحياتي

Shower-Mirror said...

ياستى تروحى و ترجعى بألف سلامه


المهم ماطولش عليكى قول ...

انا لقيتلك الاغنيه اللى هاتموتى عليها

بتاعة على الحجار و عزه كمال ...بتاعة تتر ابله فضيله


اتفلى اللينك اهه

و اى خدعه


http://www.sama3y.net/forum/index.php

و ابقى تعالى


سلام

Shower-Mirror said...

www.sama3y.net/forum/archive/index.php/t-13608.html


sorry this is the correct one

:)

Shower-Mirror said...
This comment has been removed by the author.
البتاع said...

SaSo


حبيبة قلبى
ربنا يخليكى ليا
وان كنتى مقصرة كتير فى الاتصال بيا بس ولا يهمك حطلع احسن منك ياساسو
حاولى تعدى عليا بليل
...........................



ابن فطومة

ربنا يخليك ياطومى
هو ده العشم برضه

تحياتى
..........................



.:.-=- ELGaZaLy-=-.:.

سعيد؟؟؟؟؟؟

الله يسامحك

بس اهه الحمدلله خلص على خير
كفاااااااااااااارة

تحياتى ياغزالنا كلنا

البتاع said...

اخر من الاخرين


اه والنبى يااخرور يااخويا
لو كنتو جيتو كانت تبقى اخر ألسطة
بس الدنيا مبتديش الواحد كل حاجة
بس ايه رأيك فى جو الكآبة ده؟؟؟
جاااااااامد
بس وعد لاحط سعد الصغير ونهييييييييص

منورنى يابرنس طول العمر
ومنور صخرة الملتقى على طووووول
تحياتى
.........................



Big Code


كوووووووود حبيبى
وحشتنى ياراجل

اجمد تعليق عليا النعمة
اهو كده احس انى ممشتش
بس بينى وبينك؟؟
الاسبوع كان اسوأ من اللى عيشتكو فيه
بس الحمد لله هم وانزاااااااح

منورنى ياباشا
.........................


The Alien

يالهوى؟؟؟؟؟؟
الحاج الكبير ؟؟؟؟
للدرجة دى يابيشو؟؟؟

لالالا اخص عليك

عاوز تضحى اطلع مع عيلتى
لكن متخونش الوطن وتروح شرم مع الحاج الكبير


لشو التغيير مش بتاعت زياد
دى بتاعت شربل روحانا
هيدا حكى انا كتير واثقة منه
هههههههههههههه

منورنى
متغيبش عن المدونة كتير هه؟؟

تحياتى

البتاع said...

قاسم أفندي


اخص عليك ياموسوعة
عاااااااااااااا

بقى بعد مااديك البشاوية بعد ماكنت افندى تتنصل منى كده؟؟
عاوز تخلص منى يامخيمر؟؟؟
وانا اللى كنت بحرم نفسى من الغطا عشان تستغطى؟؟؟
ومن العشا عشان تستعشى؟؟؟؟

اللى زيك مش لازم يعيش ليوم التلات

ولا الاربع
عااااااااااااااااااا

ادينى جيت بالغيظ فيك بقى
هه
( وش بيطلع لسانه)
:-)

تحياتى ياموسوعة باشا
..........................



محمد ياسر


يعنى يامحمد انت بالذات عارف اللى فيها
وهارش الفولة
بس ايه ياواد التنفيض ده؟؟؟
ولا ميسد حتى؟؟؟
مكنش العشم
عاااااااااااا

انا بعيط كتير كده ليه؟؟

تحياتى يايسور
..........................



micheal

مايكل حبيبى
هو ده برضه عشمى فيك
انا جيت اهه
متعيطش
خلاصصصصصصصص
مفيش فراق تانى
؟(الا اذا هما قررو ان جرعةالتصييف دى مش كفاية عليا)
ساعتها ادعيلى ربنا يتولانى بقى

انا جيت ياميكو
امسح دموعك يااخى فقد راح عهد الفراق
لولولولولولوولولىىىىىىىىى

البتاع said...

sokoothansawat


منورنى ياسكوت هانم
وميرسين على حسن ظنك انى طالعة اصيف
معلش طيبة
جيل ساذج للاسف
اما بقى بالنوسبة للبيض
انا اه معنديش بيضان بس بتبضن
هههههههههههههه
ازاى؟؟
معرفش
وبعدين التعبير ده حيوصل لكل راجل صح
زى مثلا لو قلتلك بطنى واجعانى زى وجع البيريود
كل المذذ فى العالم حيضامنو معايا لانهم عارفين اد ايه الوجع ده فظيييييييييييييع

وبعدين انا لو كنت راحة المعتقل مكنتش حزعل كده
لان كله فى سبيل مصر ياعبلة
لكن المصيف
مجهود مرمى فى الارض ياجدعاااااااااان

منورانى ياقمر
وخشى على المسنجر ابوس رجلك يامذة
ماشى؟؟
..........................



ibn nasser - ابن ناصر

هههههههههههه
احبك انت وانت سايب كل الكلام وماسك فى كلمة
ميرسى على انك عاوزنى ارجع بسرعة ;(
انا مش حمشى ورا الولد اقولة بس بس ياقمر
ياجمييييييييييل

محدش بيعمل كده


انت عامل ايه بقى؟؟؟
..........................


A.SAMIR

انا عارفة يااخويا؟؟؟؟
قولهم
اه اقول كده وانا رايحة مصيف مع الهولوكوست
يلا بقى
ربنا يتوب عليا منهم يااااااااارب

منورنى ياسمورة

البتاع said...

vetrinary

احم احم
ايه الاحراج ده؟؟؟
طب ياعم استر عليا
ليه كده بس ياعم؟؟؟

عموما اعتبر نفسك المعلم الخاص بالصياعة بتاعى
قشطة؟؟؟
يالا لفلى جوينت واتصل بالاسعاف :-)

تحياتى
........................


•«ρяoιd»•™

ميرسى كتييييييير
ربنا يخليك يارب

تحياتى
........................


A.SAMIR

جناب فخامة سعادتك
علم وينفذ

ملحوظة : احمد ربنا وبلاش بطر
الهى لا يزنقك زنقتى

البتاع said...

Sharm

ميرسى كتيييييير

بس انت متأكد انك عاوزنى اصيفلك معايا؟؟؟
فى الجحيم ده؟
مع البشر دول؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ذنبك على جنبك
........................


الديليكون


وحشتنى يامعلم كتير
بينى وبينك؟؟؟
انا راحة اصيف فى جوانتامو
اهئ اهئ اهئ

بس الحمدلله جييييييييييييت

هو فيه بحر
وشط وهوا وكل حركات فيروز دى
بس المهم الوش البضين قصدى الوش الحسن
عااااااااااااا

تحياتى
.........................


غمض عينيك


جييييييييييت
وبعدين ياجدعان الى معترض على معاد المصيف اديله ارقام اخواتى يتصل بيهم يسألهم انا مالى؟؟؟؟
والله لو كنت جيت معايا كنا حنعمل احلى شغل
كنا فتحنا فرع للتدوين عالبحر
ونهييييييييص
عااااااااااااااا

بس الحمد لله افرج عنى حسن سير وسلوك :-)

البتاع said...

Davinci

بغزى العين ؟؟؟؟؟؟؟
يالهوىىىىىىىىىىى

اخص عليك يادفشش
والله ماكان العشم ابدا ابدا
حتحسد على ايه ياحسرة؟؟؟
يالهوىىىىىىىىىىىى
بص بقى
الهى يارب يزنقك زنقتى يارب يــــــــــارب

واحسد ياعم
بس ياريت حسدك يكون متين ويجيب فايدة
عشان مسافرش معاهم تانى
ههههههههههههه

تحياتى يامعلم
.........................

صاحب البوابــة

ميرسى يافندم

انا جيت اهه
الحمدلله
:-)

تحياتى
.........................



Shower-Mirror


اولا: منور مدونتى كتير
ثانيا : اول مرة تجي عندى عملت فيا ماهو المفترض انه خدمة العمر
بس واضح انه خازوق العمر
عاااااااااااا
فين الاغنية دى ياعم؟؟؟؟
ده كنت فرحت وقعدت ازغرط من الفرحة
فجأة الاقى ان واحدة طالباها؟؟؟؟
عاااااااااااااااااا

دور تانى وحياة ولادك
وحياة عمر خيرت دور تانى
طب وحياة جراند حياة دور
عااااااااااا

منورنى كتييييييييير كتير

تحياتى

Shower-Mirror said...

اسف و الله ياجميل

بس اللينك طلع مظبوط فعلا بس عليه حلقات من البرنامج مش الاغنيه

عموما انا لن يهدى لى بال الا لما اجيبلك الغنوه


انا خلاص الجزمه طلعت فى دماغى


بينى و بينك اصل انا كمان نفسى اسمعها

البتاع said...

Shower-Mirror


إلهى يخليك ليا

اخيرا لقيت حد فاكر الاغنية دى؟؟؟
لولولولولولىىىىىىىىىىىى

مش عارفة لو جبتهالى ممكن اكافئك بأيه
!!!!!!!

كنت بفكر اتجوزك بس للاسف انت متجوز

دور فى مكافأة واجتهد فى البحث

الله معك :-)

abee7 said...

معلش يعني انا مش فرق معايا اي حاجة من الكلام دة
بس معلش برضو
احا
هو ايه دة اللي هاتتبضني

كمان هاتاخدو مننا البيضان

ايه البضان دة

البتاع said...

abee7



اخص علييييييييييييييك
مش فارق معاك انى اتبضن؟؟؟
مش فارق انى اروح اتعذب مع الكفار هناك؟؟؟
عاااااااااااااااا

انا بعيط على فكرة :-(

وبعدين البضن ده احساس معنوى ميتافزيقى بحت

اخص عليك ياقبيح
وانا اللى كنت بقول عليك صديق الدرب؟؟؟

اهئ


اهئ


اهئ